torsdag 21 augusti 2008

Kikärtor

Kikärtor brukar jag göra Hummus av, det är gott. Ingen i familjen, förutom jag själv då, gillar däremot att ha kikärtor i grytor osv. Efter lite experimenterande hittade jag ett sätt att tillaga dem på så att även övriga familjemedlemmar vill mumsa.


Grillade kikärtor

Hur göra!?
Skölj en burk kikärtor i ett durkslag och låt rinna av
Lägg dem i en ugnsform
Ringla över rikligt med olivolja
Kvarna över tex. Santa Marias Chili Explosion (mycket)
Kör i ugnen på 250 grader (grillfunktion) tills de är knapriga utanpå och lite mjuksega inuti
(hur länge beror förstås på din ugn, jag kör i 10-15 minuter)






Dessa godingar är ett perfekt kvällssnack framför Tv:n, som ingrediens i en sallad, eller som tillbehör till kyckling

2 kommentarer:

lina sa...

Så himla gott!!! Men räcker det med 10 minuter i ugnen?

Linda sa...

Hej Lina :-)
Det beror på HUR knapriga du vill ha dem. Ska bara vuxna äta brukar jag ha dem inne lite längre, dottern vill inte ha dem FÖR "hårda" så då räcker det med 10-15 minuter!