fredag 11 juli 2008

Hej och välkommen till Mumsa Mat!

I vår familj gillar vi mat. Verkligen. Vi tycker att mat ska smaka gott och njutas. När vardagen ofta känns som om den mest består av att: lämna på dagis - jobba - och hämta på dagis är det inte alltid så att vi har tid och ork att lägga en massa tid på planering och tillagning av god och smarrig mat med det där lilla extra. Tyvärr. Fast god, enkel och smarrig mat behöver ju inte vara så avancerad egentligen. Jag tror att det handlar om fantasi, inspiration och lust.

Inspirationen hittar jag ofta i andra recept, men det händer inte särskilt ofta att jag följer recepten till punkt och pricka. Det blir så mycket roligare att ändra om lite, lägga till lite och ta bort lite ;-)

Eftersom jag experimenterar mycket så är det sällan jag vet eller kommer ihåg exakt hur mycket jag har i av varje, jag går mycket på känsla och tar i "en pjött" typ...

Vi är absolut inga experter på matlagning, har ingen kockutbildning i rockärmen eller så. Vi tycker bara väldigt mycket om god mat. Något som är viktigt för oss är att maten ska smaka BRA, även på vardagarna och middagen ska vara en mysig stund när hela familjen är samlad.

I den här bloggen kommer jag att dela med mig av vad som står på vårt matbord, både till vardags och till fest. Så gillar du också att laga mat? eller att äta mat? Välkommen till Mumsa mat!

/Linda

Inga kommentarer: