onsdag 21 januari 2009

På burk...is the shit!

Jag har provat beställa färsk tonfisk på olika restauranger och blivit lika besviken varje gång. Det faller mig helt enkelt inte i smaken. Jag tror att det beror på att den inte ska vara helt genomstekt och den där lite blodigt råa smaken, näe det går bara inte i min gom. Tonfisk på burk däremot, det gillas! Min fantasi kring hur man kan variera den har dock legat på sparlåga...hur tillagar du tonfisk på burk? Tipsa mig gärna! Nu senast testade jag följande, det blev gött:

1 burk tonfisk
Några rejäla matskedar svart tapenade
Färsk koriander
2 små charlottenlökar
1 tomat
Ett gäng chilifyllda gröna oliver
Svartpeppar & salt

Hacka och blanda allt! Om barn ska äta så ta undan barnportionen innan chilioliverna blandas i!

(Resterna gjorde sig bra på linfröbröd... med en kopp the, till frukost)

Inga kommentarer: