fredag 23 januari 2009

Dela med sig!

Fredag! och idag hade vi för ovanlighetens skull inte planerat vad vi skulle äta. Jag drog en repa genom korridoren på jobbet och genomförde några "kvicka intervjuer" med mina arbetskompisar: Vad ska ni äta ikväll? Något snabbt!?...och gott!?

Dagar som idag, då idésprutan i mig tagit semester eller nåt sånt, så är det gött att ha en handfull kollegor som snabbt kan rycka ut "to the rescue" och dela med sig av sina snabbaste och bästa middagstips.

Jag upplever att de flesta jag pratar mat med, tycker att fantasin ofta tryter och jag törs säga att jag dagligen hör diskussioner om hur svårt det är att komma på vad som ska stå på middagsbordet. Sen när jag drar en liten repa och ber ett par stycken om tips, så får jag MASSOR av goda, snabblagade, bra och nya (för mig) middagsförslag. Det är ju toppen!

Så...idag vill jag uppmana dig, du därute i middagsnojaträsket att fråga nästa person du möter vad deras bästa snabba middagstips är. Sen har du middagen kirrad :-)

Snabb fisksoppa

Wokgrönsaker, grädde, vatten, fiskbuljongtärning, dill, pressad lime, fiskkrydda, gravad lax i bitar. Koka ihop - Klart!



(special thanks till kollegan som delade med sig idag!)

Inga kommentarer: