söndag 30 november 2008

Inspiration

Tidningen "Allt om mat" är en gammal klassiker som jag gillar. Den senaste tiden har jag också fått upp ögonen för den här tidningen
I det här numret hittade jag flera maträtter som jag blev sugen på, så endel av inspirationen till denna veckas matlista kommer från just Laga lätt. Ingen av maträtterna kommer jag att laga enligt recepten...som vanligt. Jag bara tankar inspiration!
Den här veckan käkar vi:
- Chilikryddad korv, gröna linser, krutonger & sallad
- Kycklingwok med ostronsås, cashew, broccoli & äggnudlar
- Torsk med citron och sesamfrön, ruccolacreme & klyftpotatis
- Dolmar & matvetesallad
- Minipizzor
- Kycklingfärslasange med spenat
- Parisare

2 kommentarer:

Sanna sa...

kikar in och säger hej :) Måste säga att när det gäller Alltommat så blev jag lite besviken över att det var två nummer på rad som enbart handlade om julmat :( men men... lagalätt glömmer jag att titta i... ska skärpa mig där!

Linda sa...

Hej Ayla!
Jag tycker också det blir trist med bara julmat...jag tyckte att laga lätt var riktigt bra...nästan ingen julmat alls i den ;-)