söndag 5 april 2009

HELA burken!

Lite nu och då köper jag en burk eller en flaska som jag använder till något särskilt, något som jag kanske inte gör så ofta. Sen står burken i kylen och blir gammal. Känns det igen? För ett tag sedan köpte jag ju den här. Den hade jag till tonfiskröra, om ni minns!? I lördags gjorde vi nudlar och kyckling. Nästan hela burken är tom nu!




            Kyckling och nudlar med sweetchiliolja:

          • 2 kycklingfileér skars i små bitar och stektes i röd currypasta.

          • 4 portioner nudlar kokades.

          • 1/2 burk böngroddar och en näve sugarsnaps fick bli det gröna (Vi var lite sent ute med middagen, så vi skippade att strimla morötter). Dessa stektes bara på lite snabbt.

          • En lämplig mängd vitlöks-och chiliolja hälldes upp, sen spicade vi upp den ytterligare med lite chili, lime och vitlök och blandade med nudlarna.

          • Toppade sen med grönsaker och kyckling.




          Mycket gott och mycket starkt blev det. Jag hoppas på att vitlöken och chilin hjälper till att bota den uschliga förkylningen!

          Inga kommentarer: