onsdag 1 april 2009

E-ämnen och smakförstärkare någon gång om sänder...


Jag fick ett tips om Druvans Pesto vinägrett. Eftersom jag är nyfiken på det mesta som kan förhöja smakupplevelsen så inköptes en flaska. Den var god, helt klart, men jag kan nog göra något liknande på egen hand (och slipper då smakförstärkarna) Boken påverkar mig!





Korv är ju inte heller fri från smakförstärkare och otäcka e-ämnen. Kycklingkorven som vi köper någon gång om sänder är i alla fall snäppet bättre än många andra alternativ och har ett relativt högt köttinnehåll. Jag blir helt matt när jag genom ovan nämda bok, blir mer och mer medveten om hur mycket skit (rent ut sagt) vi stoppar i oss. Jag ska dock inte "gå till överdrift". Kunskap är alltid bra, men sen tror jag inte att vi i vår familj kommer att undvika precis allt i alla lägen.

Snabb korvmiddag


Kycklingkorv stekt i olivolja och kryddad ordentligt med Chilikrydda. Till en sallad av matvete, krispsallad, sugarsnaps,tomater, vitlök, Druvans pestovinägrett, salt och svartpeppar.

Inga kommentarer: