lördag 9 maj 2009

Kryddor i webbutik

Jag brukar köpa kryddor här, men eftersom jag går igång av att testa nya saker så är nu ett gäng härliga kryddor från Aromia på väg hem till köket:

Paprika stark, Medelhavssalt, Smokey piri piri, Popcornkrydda jalapeno, Salladskrydda Italiensk, Tandori masala, Grill honung och Gratäng cheddar.

Jag är förväntansfull och återkommer med en recension!

En påse såna här hamnade också i kundvagnen:



"Soltorkade Gojibär. Världens nyttigaste bär. Kallas för världens mest anti-åldrande mat. Har använts i kinesisk naturmedicin i över två tusen år. Smak och utseende liknar russinets. Äts som godis eller i t.ex. musli, på gröt, eller i sallad. Går även bra att dricka, lägg då ca.5 bär i kokande vatten, låt dra några min.

Innehåll: Betasitosterol som sänker kolesterolet. Lutein och zeaxantin som skyddar ögat och gula fläcken mot skadlig uv-strålning. Antioxidant Betakaroten, C- och E-vitamin, B2-vitamin, zink, selen, järn, kalcium och kalium, m.m." (aromia.se)

3 kommentarer:

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Oh, vilka underbara butiker! Nu vill jag att tiden ska gå fort till nästa lön så jag får handla!

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Kryddor gör ju så mycket för matlagningen, ska du handla från Krusmyntagården är "Linneas fiskkrydda" ett hett tips :-)