onsdag 15 oktober 2008

Ciao Bella!

Olivolja från Zeta finns alltid hemma hos oss. Även Zetas pasta hör till favoriterna. I helgen blev vi bjudna på mat av kompisar som VERKLIGEN kan det här med Italiensk matlagning och de använde också just Zetas produkter!







Periodare som jag är, så föranledde helgens Italienska mat att jag nu är inne i ett "Italia- stimm". De senaste dagarna har vi uteslutande ätit mat med "Italiensk touch". Jag brukar göra en tomatsås av tomater, vitlök, örter (gärna basilika och rosmarin), kapris och olivolja som jag låter koka länge. Den är användbar till både pizza och pasta.

I måndags fanns dock inte tid till något "långkok" så jag testade att blanda en halv flaska av denna med en burk hela tomater istället. Det blev supergott, nästan i klass med hemgjord sås... och så massor av riven parmesan på pastan och såsen såklart.

I tisdags använde jag resten av flaskan till att marinera två kycklingfileer. Det blev också en höjdare. Ska skynda till ICA och köpa på mig ett lager av supersåsen.

Inga kommentarer: